Välkomna till vår nya Blogg



Ni följer väl med oss?

STIL INREDNING OCH DESIGN



NEWS!


Hej alla bloggisar!

Bloggen växer väldigt fort här vilket e jättekul. Men vi har tagit beslutet att lösenskydda bloggen.
När vi startade bloggen så var den till släkt familj och vänner. Så vi skrev väldigt privat.. Sen gick allt så fort och vi har ej tänkt så mycket på det förrän nu. Vi kommer forsätta bloggen här med lösenord.
Så vill ni fortsätta att läsa så får ni maila mig på

elliesdagbok@live.se

Skriv lite kort om er samt hur länge ni läst bloggen.

Men en rolig nyhet e att vi ha startat en ny blogg. Där kan vem som helst läsa.
Där kommer ni få följa alla våra projekt med huset med mera. Givetvis kommer där även att vara bilder på Ellie.

http://www.stilinredningochdesign.blogspot.com/

Hoppas att ni följer med oss på denna resan

Massor av kramar till er

Mysfrukost

Vilken höst morgon.
Vi har mysfrukost i lugn och ro.
Så skönt att börja dagen utan stress!

Vad ska ni göra idag? Här väntar jobb och dagis


Noa Noa Miniature

Som ni vet sedan innan e ju ett av mina favoritmärken Noa Noa.
Högt på listan står även Mini a ture, Franka, Norlie samt Acne .

Vilka e era favorit märken?






Söndagens outfit



Klänning katvig
Strumpebyxor Noa Noa
Tröja Noa Noa
Päls väst La redoute
Halsduk Noa Noa
Skor Primigi


Kartell


I veckan var min J och köpte nya stoler till vårt kommande köksbord :)
Han köpte KARTELL MAUI i färgen Zinc White

Dem e inte bara snygga utan även väldigt bekväma, vilket J e väldigt noga med.
(han totalvägrar fortfarande att köpa TOLIX för att de e obekväma)





Hejdå

E av nöjena just nu e att stänga dörrar och gömma sig i olika rum :)






Sofies verden på Vesterbro












boligmagasinet

Höstfint från Mini a Ture




Nakenfis

Ellie har fått "Dille" på att ta av sig kläderna..
Så då tar vi tillfället i akt och tränar med pottan, går sådär, många många olyckor...



Kay Bojesens Apa- blir nog en bra julklapp.. :)



Kay Bojesens Apa är en världskänd klassiker för både barn och vuxna. Apan med busfröblicken och den ljusa magen har stimulerat fantasin hos många barn sedan 1951. Apan fick snabbt två kamrater då Björnen och Elefanten skapades. Kay Bojesen ville inte att djuren skulle vara exakta kopior av de levende djuren, utan byggas utifrån dess karaktäristiska personliget.

Apan är gjord av teak och limba. Ca 20 cm hög.

Med den söta apan förvandlas barnrummet genast till en urskog där endast fantasin kan sätta gränser! Den stilrena apan följer med från barndom tills dess att ägaren blivit vuxen.




SAKNAD


!2 h arbetsdag idag... Jag saknar min lilla tjej enormt idag.
Det e nog bara för att jag vet att hon kommer sova för natten när jag kommer hem..
Men jag får gå in och lukta lite på henne i alla fall...



Uppskattat besök

Här fick Ellie välja vad hon ville i leksaksaffären.
Kan ju säga att det inte e lätt att förklar det för en två åring :)




På tropikariet


En spännande dag med finaste Cristofer.













Hallen

Ngt sånt här blir det nog till vårt hus. Fast jag borrar upp trädet på väggen sen får Ellie en hängare i sin höjd, kanske t om hon får ett litet träd.. Vi får mäta vad som får plats...
Spännande e det i alla fall....


Om

image258 image259
RSS 2.0